۱۳۹۲ فروردین ۱۴, چهارشنبه

طرح برنده مسابقه پدیده کیش از گروه معماری شیردل و همکاران


معمار : گروه معماری شیردل و همکاران
مکان : جزیره کیش، ایران
تیم طراحی : بهرام شیردل، بهرام مهربانی، احسان امانی، بهداد حیدری، سهیل قندیلی، احسان عرب، علیرضا اسفندیاری، سولماز فرج الله پور، سولماز غلام حسینی، حسین کچابی، فرناز شریفی، محسن تاج الدین، مسعود شیواری
برگزار کننده : شرکت بین المللی توسعه گردشگری پدیده شاندیز
مدیر پروژه : شرکت اثر بنا پارس
مساحت کلی : 860000 متر مربع
هتل و بخش مسکونی : 400000 متر مربع
تجاری : 300000 متر مربع
فرهنگی و ورزشی : 80000 متر مربع
پارکینگ : 80000 متر مربع
تاریخ : نوامبر 2012 – ژانویه 2013
طرح برنده جایزه اول در مسابقه طراحی جامع پدیده کیش، یک مکان تفریحی در جزیره کیش  ایران، به ایجاد یک مکان فوق العاده و هیجان انگیز برای بهبود و تعمیق تجربه یک سفر است و در ذهن هر بازدید کننده باقی می ماند و توسط گروه معماری شیردل و همکاران طراحی شده است.
ایده این گروه از پدیده، ، کنار هم گذاری، تعامل و توسعه از مفاهیم که در آن هر یک از دستاوردهای معماری و تاریخ معماری ایران وابسته است، می باشد.
پدیده کیش  از مهم ترین قطب های گردشگری در ایران و چهارمین قطب در خاورمیانه است که در قسمت جنوبی ایران واقع شده است. ونیاز به یک رویکرد بسیار منطقی و خاص را ایجاب می نماید.
مقیاس فوق العاده ای از پروژه  و تنوع برنامه های داده شده به طراحی باعث می شود پروژه فراتر از رویه های عادی معماری و خواستار یک رویکرد شبیه به یک شهر باشد.
بنابراین به عنوان گروه های مختلف مردم با ویژگی های خاص و ارزشمند از زندگی اجتماعی در محیط شهر، این پروژه در نظر دارد این قابلیت شهرنشینی را نیز در این مکان لحاظ نماید.
به عنوان یک مقصد برای سفر به جذاب ترین مکان توریستی در ایران، "پدیده کیش" در یک طرف متشکل از طیف انعطاف پذیر و گسترده از حالات اجتماعی مربوط به اوقات فراغت و در سوی دیگر خاص مانند تجاری، ورزشی و ...  است.  مفاهیم اصیل تقویت شده، ایده طراحی را پشتیبانی می نماید که می تواند از دو دیدگاه مورد بررسی قرار گیرد : دیدگاه های فرهنگی و جغرافیایی  اجتماعی




    





















درحاشیه :

استفاده از مطالب اين بلاگ با دادن لينك مستقیم مجاز مي باشد.