۱۳۸۹ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

پل مقوایی شیگروبن


شیگروبن که همه او را با خانه های مقوایی اش می شناسند در جدیدترین کار خود، پل موقتی مقوایی را روی رودخانه گاردن در جنوب فرانسه ساخته است. این سازه 5/7 تنی از 281 قطعه تیوپ مقوایی با مارک تجاری شیگرو که هر یک قطری برابر 4 اینچ و ضخامتی معادل 47 /0 اینچ دارند، ساخته شده است. این پل معبری را در نزدیکی پن دوگارد، یکی از پلهای روم باستان که هم اکنون در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است، فراهم می کند.
بن معتقد است، مقوا تضاد مهیجی را در کنار سازه سنگین سنگی ایجاد کرده و شکل پل بر مبنای قوس رومی باعث ایجاد یک هارمونی گردیده است. پله های این پل از کاغذ ها و پلاستیک های بازیافتی ایجاد گردیده اند.





بن ادامه می دهد:" من مقوا را انتخاب کردم برای اینکه سبک وزن است و به راحتی می توان آن را پیاده کرد و مواد در محل به آسانی پیدا می شد."یک تیم 24 نفری از دانشجویان معماری فرانسه و نیز سه دانشجوی ژاپنی در یک ماه وی را در برپایی این پل همراهی کردند.
بن ادامه می دهد:" من مقوا را انتخاب کردم برای اینکه سبک وزن است و به راحتی می توان آن را پیاده کرد و مواد در محل به آسانی پیدا می شد."یک تیم 24 نفری از دانشجویان معماری فرانسه و نیز سه دانشجوی ژاپنی در یک ماه وی را در برپایی این پل همراهی کردند. آنها برای سنجش مقاومت پل از بالنهای آبی با وزن 5/1 تن استفاده نمودند تا مطمئن شوند پل تحمل وزن 20 نفر را خواهد داشت .


منبع : www.archnoise.com

درحاشیه :

استفاده از مطالب اين بلاگ با دادن لينك مستقیم مجاز مي باشد.