۱۳۹۰ دی ۶, سه‌شنبه

رستوران سوشی sinju/ اسکای لب دیزاین /مترجم هانیه آهنگر


Skylab Design یك تفرجگاه برون شهری را به رستوران سوشی (sinju) واستراحتگاه تبدیل می كند. برای مكان دوم رستوران كه در یك تفرجگاه در Tualatin,oregon واقع شده مالكان به دنبال یك دید و هویت جدید می گشتند. آنها Skylab Design را برای این پروژه بكار گرفتند كه استفاده مبتكرانه از بشقاب سوشی برای اجرای دیواربخش ناهارخوری خصوصی كانسپت پروژه بود.

برای بقیه فضای 2700فوت مربع، skylab بدنبال بعضی فضاهای پرزرق و برق به معماری ژاپنی رجوع كرد در حالیكه در موارد دیگر انتزاعی و دقیق بود. بعنوان مثال می توان از دیوار بشقاب سوشی ناهارخوری خصوصی نام برد. در عین حال كه ممكن است در آغاز این یك اشاره مستقیم به بشقاب سوشی باشد دلیل دیگری در پشت آن نهفته است. Jeff kovel رئیس موسسه skylab میگوید: تمام اینها استفاده از عناصر معماری ژاپنی هستند و ما به زیبایی موجود نگاه كرده و سعی كردیم آن را به صورتی نو بیان كنیم. این بشقاب های آبی چرخان به حركت آب اشاره دارند. 

نورپردازی ازبالا ودیوار تكمیل شده بوسیله یك میز corian وبا صندلی های verner pantonهماهنگ شده اند.در فضای ناهار خوری اصلی احجام هرمی نور پردازی شده پلاستیكی سقف یك هندسه انتزاعی از آسمان ابری- هاله ایست بر بالای صندلی ها و میزهای چوبی كه به افراد واقع در فضا احساس بودن در یك باغ ژاپنی را میدهد.این هندسه در جای دیگری نیز تكرار شده است. تایلهای سنگی كف ناهارخوری اصلی از خطوط هرمی سقف تبعت میكند و دیوار فضای پشت بار سوشی از آینه های هرمی شكل فرم گرفته و این بار بوسیله چوبی كه ساختار مستطیلی دارد اجرا شده است كه حقیقتا یك كانتر غذاخوری را تعریف می كند و بیش از 12 نفر میتوانند در این كانترو روی صندلی های پلاستیكی به فرم زیگزاگ جا داده شوند. 

هدف دیگر كارفرما برای پروژه علاوه بر ایجاد یك فضای ناهار خوری جذاب خلق یك نقطه نورانی در شب بود. برای رسیدن به این خواسته مسیری را طراحی كرد كه چشم ناظر را به داخل فضای دنج و راحت رستوران هدایت میكند. تایلهای سرامیكی قرمز رنگ خط دید را می شكنند و دیوار را داخل یك شومینه پنهان میكنند. آلاچیق ها و سطوحی كه با چوب باریكه های صنوبر پوشانده شده اند با فولاد قرمز رنگ و آینه ها ومیزهای آینه ای هماهنگ شده واستوانه هایی معلق به درخشش گرم فضا اضافه شده اند. اشاره دیگر تزئینی به فرهنگ ژاپنی دربالای سر یافته میشود جاییكه كاغذ دیواری هایی با طرح شكوفه های گیلاس سقف را پوشانده و بار دیگر فضای دنج باغ ژاپنی را به كاربران یادآوری می كند.

سوشی (sushi ): یك نوع غذای ژاپنی شامل برنج و ماهی خام 







 
منبع: http://archnoise.com



۱۳۹۰ آذر ۲۲, سه‌شنبه

ذهن خلاق: استادیوم فوتبال / بیسبال با زمین بازی متحرک در ژاپن


این استادیوم فوتبال – بیسبال حدود ده سال پیش ساخته شده، ولی  جالب و تحسین برانگیز بود. استادیوم سرپوشیده ای که وقتی در آن بیس بال بازی می شود، چمن ها در بیرون از استادیوم نور می خورند و رشد می کنند، و هنگامی که قرار است فوتبال بازی شود، زمین چمن به داخل استادیوم سرپوشیده می رود.در آنجا یک چرخ هم می زند تا تماشاگران بیشتر به زمین مسلط باشند و بتوانند پشت دروازه هر دو تیم، آنها را تشویق کنند.






۱۳۹۰ آذر ۱۴, دوشنبه

معرفی نسل جدید رادیاتورها در دکوراسیون داخلی/ایلناز تیموری

منبع: http://archnoise.com


حوله خشک کن از شرکت Thermique
هیچ چیز بهتر از استفاده از یک حوله گرم و نرم بعد از یک دوش نیست آنهم با حوله خشک کن و گرم کن جدید شیشه ای، ایستاده Thermique که هم واجد زیبایی است و هم با فریم های براق فلزی و با امتیاز تکنولوژی شیشه گرمایی جلوه خاصی دارد که این شیشه باعث شده حوله گرم کن حضوری شفاف داشته باشد. این نحوه طراحی و تکنولوژی ساخت آن زیبایی و جذابیت خاصی در مقابل انواع معمولی آن به ارمغان آورده است. این گرم کن بی نهایت در انرژی صرفه جو است و برای شما محیطی گرم و مطبوع فراهم می کند. این حوله خشک کن که مخلوطی از شیشه و فلز است در فضاهای داخلی تنوعی زیبا به وجود می اورد.






رادیاتور دالیس

کار مبتکرانه و ممتاز گروه Zehnder در طراحی رادیاتورهای جدید، شکل و فرمهای خسته کننده رادیاتورهای قدیمی را به شکلی زیبا تغییر داده است.طراحان میلانی (Santiago Miranda, Perry king) رادیاتورهای موج مانندی که بافت شان بصورت خطوط بلندی است طراحی کرده اند و در رنگهای بسیار زنده و پر طراوت ارائه کرده اند این رادیاتورهای موج مانند دیواره های صاف و خسته کننده را به محیط های فعال و زنده و متحرک تبدیل می کنند و استفاده از تکنولوژی برتر در جهت استفاده بهینه از این رادیاتورها بر زیبایی و جذابیت این طرحها افزوده است و باعث شده اند عناصری مدرن به طراحی داخلی معاصر راه پیدا کنند.



























جا حوله Eskimo
با اینکه این طرح بسیار ساده و مختصر به نظر می رسد ولی بسیار کارا و زیباست. این مدل دوتایی U شکل برای اولین بار توسط شرکت Gem Manu Facturing طراحی شده است. این یک رادیاتور کامل و ایده آل برای خشک کردن حوله و حتی لباس هم مناسب است این جاحوله و رادیاتور انرژی کمی مصرف می کند و در رنگهای مختلفی عرضه می شود.
















رادیاتورهای فنری گرم و درخشان از شرکت Bisque
این رادیاتورهای مدرن شکل جدیدی از گرمایش های فنری هستندو حس فضایی جدیدی به محیط می بخشند. در دیوار نصب می شوند و کاربریهای متفاوتی را ایجاد می کنند. در اندازه های متفاوت و رنگهای متنوعی عرضه می شوند. به قطر 20cm و در طولهای متغیر 65cm تا185cm ارائه می شوند.


















حوله خشک کن از شرکت Warmly Yours
این حوله  خشک کن که توسط شرکت Warmly Yours طراحی شده است اهداف دوگانه ای را ارائه می دهد گرمایی مطبوع در عین اینکه حوله ها را گرم می کند در محیط پخش می کند.این حوله  خشک کن از نوارهای فلزی که در کنارهم قرار گرفته اند تشکیل یافته است و به صورت یک المان برجسته درطرح دیوار هم نقش دارد این شبکه رادیاتورهای فلزی و براق در جایی قطع می شوند و حفره های ایجاد می کنند و حوله ها به راحتی از این قسمت می توانند آویزان شوند.این رادیاتورها هم محیط و حوله و لباس را گرم می کند و هم جلوه خاصی به دیوار و دکوراسیون داخلی می بخشد.




درحاشیه :

استفاده از مطالب اين بلاگ با دادن لينك مستقیم مجاز مي باشد.